15. června 2009

Komunikace a chytrost další!

"Něco tomu pověz a já Ti povím, jaký jsi..."

K napsání tohoto příspěvku mě donutil příspěvek o Bzučící věci. Došlo mi, že lidem přijde hloupé na věci mluvit a to i v případě, že daná věc mluví na ně.

U nás ve škole máme výtah (ale takových je hodně), co mluví. Oznámí vám, že se zavírají dveře a v jakém patře jste. Prostě vám říká samé potřebné věci a nezahlcuje vás hovadinami jako lidé, co se výtahují s vámi. Ale když mu odpovím, tak jsem právě těmito spolucestujícími usměrňována, ať nedělám ostudu nebo ať se nechovám jako pitomec.

Takže mluvit na věci je jakési tabu nebo faux pas (nemám rád cizí slova), ale nadávat věcem, když se lidem něco nepovede, je v pořádku nebo je to rozhodně společensky lépe tolerované, než se s věcmi bavit.

Což je podle mě divné a jde jen o učebnicovou ukázku lidského selhání a shazování viny na nevinnou věc, na kterou se ale smí mluvt jen tehdy, jste-li zaslepen vztekem.

3 komentáře:

  1. někdy přijď, u nás se dá telefonovat do výtahu...

    OdpovědětVymazat
  2. ha. takovej vytah mame doma. jinak ja mluvim na pocitac a na kytku. to je tak, kdyz je nekdo dlouho nemocny, pak se mu takove veci najednou stanou a on uz o nich ani nepremysli :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, několika mluvícími výtahy jsem teď jel. A vypadá to, že takovým budu jezdit do práce :-D.

    Já taky věcem nadávám, když mě zlobí. To je normální. Ale asi bych si s nimi měl víc povídat. Třeba to jednou ocení a nebudou tolik zlobit. Třeba je to jako s pejskem. Když si s ním chvíli hrajete a házíte míček a přetahujete se o hračku, za chvíli se unaví, jde si zdřímnout a nezlobí :-).

    Ha, googlí captcha vymyslela nové slovo: outwi! To bych mohl používat :-D

    OdpovědětVymazat