27. dubna 2009

Knihárny mám TAK rád!

"Ale balvany, jako kameny, mám rád"

Měla bych tomu říkat správně "knihovna" ale "knihárna" je alespoň cool (kwel) výraz, který mi dává možnost přiblížit se dnešním lidem a tak se do nich lépe vcítit a z tohoto vysosat možnost, jak to udělat, aby mladí lidé do kniháren chodili. Nedávno jsem se (už nevím jak, ale bylo to nějakým odkazem odněkud) dostal na stránky "Líbím se ti," což je nějaký komunitní server (asi) který slouží k tomu, abyste zjistili, jak moc se lidem líbíte nebo nelíbíte, což se zde určuje podle ovoce.
No a sem sem byl odkázán na profil nějaké dívky, co měla v kolonce (jedná se o takové ty kolonky, co jsou i na Fesjbruku a všem o vás vše řeknou) "Knihy" napsané "kdo by v 21. století čet." Nijak mě to nezarazilo, děvče bylo očividně balvan (ano, to už ani není ovoce), ale přesto jsem kuknul na profil jejích kamarádek, které to měly také tak (stejná kolonka, jiná stejná chytrost).
A tedy proto říkám knihárna. Ale jelikož se mi po to tomto rozebrání (a to před ním) zdá jako hodně divný důvod, budu tomu říkat Knihpůjčovna nebo originálněji Knihovna.

Dnes jsem v ní byl. Naše knihovna je docela malá (11 000 obyv. + přilehlé obcice) a tak jsem tam většinou já a jeden další návštěvník [takže tam naši buranští obyvatelé (kdo zde byl ví, že to tak je) moc nechodí]. Nijak se nedivím tomu, že si mě pamatují lidé z obchodů, kam často chodím - jako jsou second handy a obchod s čajem. A dokonce se ani nedivím tomu, že si mě pamatují v té knihovně - ale podivil jsem se nad tím, že mi paní Knihovnice sama od sebe doporučila knihu s tím, zdali jsem to už četla a že by se mi to možná mohlo líbit.

Takže celý tento nesmysl jsem napsal proto, že jsem zde chtěl zvěčnit to, že je ta paní Knihovnice moc milá a nějakým způsobem mě to potěšilo.
Doufám, že si to někdy přečte a bude vědět, kdo jsem a že mluvím zrovna o ní a taky ji toto zvěčnění potěší.

2 komentáře:

  1. i mě se tak jednou kdysi stalo a druhé překvapení následovalo první když se mi doporučená kniha líbila - něco jako no teda jak to mohla vědět?

    OdpovědětVymazat
  2. Mi se to také docela líbilo :-) sice netrefila přesně můj vkusný vkusan, ale líbilo :-)

    OdpovědětVymazat