9. srpna 2013

Každodenní klidodárnost #223

Stalo se to někdy ráno, takže jsem to už částečně pozapomínal, ale tak snad se mi to sem povede dostatečně dobře přenést. Dneska byl sanitární den. Tento pojem jsem právě zavezl do svého slovotoče a proto to krátce vysvětlím: jakože jsem dělal starání, abych dělal bytí. Takže jsem uklízel a hlavně nakupoval potraviny.

No a v tom mě napadlo, že bych měl jít i do lékárny, abych pokoupil takové ty doplňky stavy, co je jím, protože si myslím, že jsou hrozně zdravotně odzávadňující. No a tak tam teda naklusnu, vyberu si a jdu platit.

Paní lékárnice mi to namarkuje, oznamuje obnos a ptá se, jestli chci slevový kupón. Říkám, že ne, že nechci, že už jich mám dost. A ona se na mě divně podívá a zeptá se mě, proč je teda nepoužiju?! A já říkám, že nevím, jak se to používá. A ona se ptá, proč si to teda beru? Jestli to mám s sebou, ať jí to dám. Tak hrábnu do peněženka, podám jí to a sděluji, že jsem takový sběrač letáčků a kupónů, ale nikdy je nepoužívám. Ale že jsem byl vždycky hrozně šťastný, když mi u nich v lékárně ten kupón dali.

Paní lékárnice si bere ty kupóny a říká: "No ale vždyť vy to vůbec nechápete!" a já říkám, že jo. Že má rozhodně pravdu. A ona říká, že mi to musí vysvětlit. Že vzadu je napsané datum a od toho data mám 30 dní na uplatnění slevy. Říkám že aha, že to je tedy zajímavé! V této fázi už obě brečíme smíchy. Teda ona pláče, já smrkám, protože když se směju, tak (jak známo) smrkám.

Paní lékárnice zjišťuje, že jsou některé kupóny již prošlé, ale přepisuje jim data trvanlivosti a používá je na můj nákup. Nakonec k té gigaslevě nafasuji nový kupón. Jsem šťasten a sděluji své pocity paní lékárnici. Paní lékárnice je už také úplně rudá v obličeji a dělá jí problém přijmout moji platební kartu. Já jsem celý v křeči. Celý obchod na nás čumí. Úžasné! Kdyby tam prodávaly domy nebo vodní matrace, hned bych si je tam koupil!

No a tak zaplatím, pozdravím, poděkuji a jdu. Konec historky.

No a teď to ještě objasním: já si totiž obecně myslím, že nic zadarmo obvykle nedostanu. A tak jsem to tak nějak automaticky bral tak, že ta sleva je poskytována, když tam dondu s receptem. Což jsem zatím neudělal ani jednou. A navíc se mi tam s tím nechce otravovat a zbytečně bych kvůli tomu musel mluvit a říkat věty jako "já mám slevový kupón" a ukazovat ho a tak. A prostě ta sociální námaha za tu slevu nestojí. Ale dneska za to ta sociální snaha stála, i kdybych tu slevu nedostal.

Dnešní klidodárnost je ta paní lékárnice, no.

No a nějaký ten fanda do vizualizací by mohl dát do korelace délku klidodárností s venkovní teplotou.

Žádné komentáře:

Okomentovat