28. října 2013

Každodenní klidodárnost #303

Za dnešek mám hned několik klidodárností. Ale musím to nadávkovat, takže dneska bude jedna, která se hodí například do restaurace, na rodinnou večeři, firemní večírek nebo k jakékoliv příležitosti, při které se konzumuje jídlo.

Možná znáte seryjál Prostřeno. V kostce je to o tom, že se tam přihlásíte a přijede k vám televize a 4 cizí lidi. A vy před těma lidma děláte, že umíte vařit a znáte divné pojmy (jako například flambování). Něco musíte uvařit a pak se tváříte, že to jídlo vypadá přesně tak, jak podle těch divných pojmů vypadat má.

No a ty 4 lidi zase dělají, že to tak nevypadá a ptají se vás na různé otázky (třeba jestli je vaše smetana domácí nebo jestli jste to jídlo dochucoval kontryhelí, že oni ji tam cítí). A vy, protože si hrajete, že jste profikuchař, jim říkáte, že jasněže je, že je to bio smetana a sami jste ji nadojili (a že kontryhel v tom není, že tam vždycky dáváte salamandr, protože ten tu chuť podle vás víc vytáhne a je to pak křehčí).

Nebo se vás zeptaj, jestli je ta mrkev domácí. A vy zas řeknete, že ano, že je. Že ji pěstujete v truhlíku, protože jste byli v bioobchodě a tam měli zajímavou zeminu určenou přesně na truhlíky a mrkve. A takhle to prostě plynule pokračuje. Na konci pořadu dostanete nějaké body od těch cizích lidí a asi můžete i něco vyhrát, ale to už vůbec není podstatné.

Hlavní je to povídání u jídla, kdy si vymýšlíte blbosti o jeho původu a přípravě. A přesně to stejné můžete dělat normálně u stolu. Třeba dneska jsem byl s maminkou v restauraci a měly jsme nějakou opečenou brokolici. No a maminka se mě ptala, jestli je ta brokolice moje ze zahrádky. No a já jsem jí samože řekl, že je a hned jsem si vymyslel, jak tomu dělám nějaký biopostřik, aby mi to dobře rostlo, protože jsem někde četl, že jsou v kupované brokolici ty fosfáty, které lidská játra špatně odbourávají (narozdíl třeba od ovčích jater, kterážto s tím nemaj problém). Takhle jsme vydržely konverzovat celé to jídlo. Důležité taky je, aby ta konverzace byla dystyngovaná. Musíte tomu fakt věřit a dělat, že to je doopravdy. Nemůžete se u toho smát a dělat hovadiny, to by pak neplatilo. Musíte to dělat stejně, jako ty lidi v Prostřeno.

Dnešní klidodárnost je, když si hrajete na Prostřeno.

Žádné komentáře:

Okomentovat