3. listopadu 2013

Každodenní klidodárnost #309

Dneska mám takovou podivnou klidodárnost. Vlastně ani nevím, co přesně je na tom klidodárné, takže budu tak nějak psát a ono z toho na konci něco vyleze a já hladce odvodím jednovětnou klidodárnost.

Měl bych asi začít tím, že mám hrozně rád továrny a fabriky. Hlavně takové ty staré a opuštěné. Ale i ty funkční staré jsou dobré. Ty nové ani tak ne, protože mají trend být světlé a čisté a tak to ztrácí to kouzlo niterného tajemna, protože když do koutu vidíte, dá hodně práce si představit, že je tam i něco jiného, než to, co tam vidíte. Tím kouzlem myslím takové to, co cítíte, když vitráží v kostele prosvítá světlo. Tak ten sám pocit umí vyvolat fabrika. Taková ta zlomená naděje. Ale nové fabriky to neumí. Aspoň tedy pro mě to neumí. 

No ale zpět k tématu. Myslím si, že staré fabriky má rádo hodně lidí. Takže to zas není taková super věc. Staré fabriky jsou vlastně taková štěňátka mezi stavbami. No a speciální odnoží fabrik jsou elektrárny. Třeba střední škola fakt sála, ale ekskurze do elektráren za to stály.

No a včera jsem ležel u televize a na Dvojce (asi) dávali takový ten pořad, který se věnuje nějakému jednomu tématu z archivu. No a teďkonc to bylo zrovna o energiích, takže nám ukázali Venezuelu a její novou přehradu a taky uhlí a především ropu v Sovětském svazu. No a taky tam ukazovali nejstarší sovětskou jadernou elektrárnu.

Jaderné elektrárny mám rád. A tak jsem dneska neodolal a musel jsem si o tom něco nahledat. No a dostal jsem se až k nejmenší jaderné elektrárně na světě. A ta je taky v Rusku. Bilibino. Vlastně je to i nejseverněji umístěná jadernost na světě.


No a tak jsem se dostal na Google Mapy a klikal jsem v nich a tak, protože jsem to zkoumal. Teda neskončil jsem jenom u těch map, načetl jsem si kopu článků a podíval se na videjo z té elektrárny a na fotky a tak. Nicméně ty fotky z Google Map mě zaujaly, takže se s váma podělím o tenhle link: 
http://

Ta jadernost se nachází drobet víc na východ od toho města.

Bohužel furt nevím, co je dnešní klidodárnost. Jestli továrny, elektrárny, jaderné elektrárny, Bilibino nebo procházení obrázků míst, kde jsem ještě nikdy nebyl. Pauza na rozhodování.

Dnešní klidodárnost jsou stará Ruská města, protože prostě mají co do sebe. Stačí jeden pohled.

Žádné komentáře:

Okomentovat