15. listopadu 2013

Každodenní klidodárnost #321

Díky klidodárnostem vím, co je dneska za den. To mi přijde jako hodně hutná věc. Dneska jsem měl velmi akční den a jednou jsem v něm lhal. Ale bylo to ku prospěchu věci a navíc to bylo ve škole, takže se to počítá.

Dneska mám úplně jasnou představu o tom, co je dnešní klidodárnost, ale nejsem si až tak úplně jistý, jestli to zvládnu přepsat sem, protože je to velice pocitové. Jo a taky jsem dostal pohled od Rionky a jsem z něj úplně odvařený a zjihlý (tak moc je krásný). Tak. Ale to sem moc nepatří a tak to dám kurzívou, aby to bylo jasné. A teď už ke klidodárnosti.

Dneska jsem byl v OC Max (nebo tak nějak) v Bystrci. Je to úžasné místo. Prvně jsem tam byl v kavárně. A už se dostávám k tomu, že to nezvládnu popsat. Na židlích měli santovské čepice, hrála tam televize, bylo tam hodně velké přítmí. Obsluze bylo tak 55 let, ale vypadala na 80 s tím, že měla umělé vlasy, umělé řasy, umělé nehty, 89 stříbrných náhrdelníků a neskutečně obtažené oblečení na neskutečně osolárkované pleti. A byla moc moc moc milá.

Celé to tam vypadalo jak zapadlý americký bar (jak ho znám z devadesátkových amerických filmů) v době vánočních svátků, a přenesený do českého prostředí. Bylo to tam prostě neskutečně ohavné, ale zároveň tak krásné a hravé. Otřesný podnik, kam bych chodil klidně každý den. A to byl jen úvod. Pak jsem touto kavárnou prošel do celého toho Max centra. Úplná novodobá historie. Přesně takhle nějak mohly podle mě vypadat obchody za komunismu. Tedy čerpám z mých velmi matných vzpomínek, seryjálu Vzpomínáme a vyprávění. Jo a je mi jasné, že rozdíl je minimálně v tom, že dneska je tam daleko víc zboží. Ale jde o ten pocit, který jsem z toho měl já. A to je přesně to, proč si myslím, že je dnešní klidodárnost špatně použitelná pro ostatní. Prostě si tam asi musíte zajít. OC Max. Stojí to za to.

Dnešní klidodárnost je, když se dostanete na nějaké místo, které má atmosféru takovou, jakou si myslíte, že ji mělo něco historického v době, kdy to nebylo historické.

Žádné komentáře:

Okomentovat