17. července 2015

Každodenní číslonoska #200

Dvoustovka!

Dneska jsem měl takový hezký den, ve kterém jsem se docela smál a ani nekrvácel z nosu, přestože jsem hutně klimoval. A taky melounoval. Nadhodil jsem v práci takovou zajímavou otázku, ale moc se to nesetkalo s úspěchem a bylo to považováno za klasické jasmínovské povídání, na které se reaguje smíchem a slovy "prostě Jasmín" místo toho, aby mi někdo odpověděl. Protože jsem to myslel vážně. Zkusím to teda povědět vám. Teda zeptat se vás.

Proč ovoce vypadá tak, jak vypadá? Nebo teda proč je meloun taková sladká putna vody se semínkama? Jak se tak jako vyvinul, že je tak velkej? Třeba platýs má oči na jedné straně hlavy, protože se tak vyvinul. Trvalo to a trvalo a když se na něj podíváte, tak je vám jasný, proč takový oči má. Prostě se přizpůsobil. Ale meloun? Čemu se přizpůsobil, proč je prostě takovej? Napadlo mě, že ho něco sní a pak ty semínka roznese po světě někam dál, ale to neodpovídá na otázku, proč je tak velkej. Co kdyby byl menší? Už by to nefungovalo, zvířátka by ho nejedla a on by se nezasemenil někde jinde? Jak se vlastně vyvíjej kytky? Mám někdy (docela často pocit), že mi základní (a všechna ta následná vzdělání) nedala moc odpovědí. Spíš mě naučila samý blbosti, co moc nepoužívám. Například poměry mezi větami hlavními. Ale jak se vyvíjí ovoce, to mi nikdy nikdo neřek. Ani mi nikdy nikdo neřek, že to třeba nikdy nikdo nevěděl a neví.

Nyní trpím pocitem, že jsem to napsal hrozně negativně, ale tak jsem to nemyslel. Prostě jsem jedl meloun a přemýšlel jsem, proč je meloun meloun. Je to podle mě dobrý dotaz. Mohl bych si to někde nahledat, ale to už by to nebylo tak zajímavé, takže to zatím nechám spát.

Dnešní číslovka je 30.

1 komentář:

  1. Neviem prečo je odpoveďou na takéto otázky vždy smiech. Som z toho taktiež frustrovaný.

    OdpovědětVymazat